21 april

Hejsan! Jag ringde aldrig Sofia imorgon hann inte med eftersom jag var tvungen att packa ihop mina saker och sen var jag så himla trött så jag somnade direkt efter. Ska nog ringa henne ikväll istället ochs e vad hon har kommit fram till. Om inte följer med så åker jag nog själv till Milano och stannar där i två dagar och sen åker vidare till frankrike tillsammans med Mattia. Bara jag kommer dit den förste så jag hinner vara med på svenskmötet och allt sånt, det träliga är att Mattia har konsert första augusti vilket gör det hela mycket svårare. Men om inte annat så tar jag bussen ner till taizé men tar bilen till Milano med Mattia på hemvägen stannar där i en eller två nätter och sedan flyger hem till Sverige! Det är också ett allternativ :) Vi får se det är ett tag kvar men tiden går fort nu när värmen kommer. FÖR FORT!

Nu sitter jag i skolan och har en uppgift om Buddhismen vi ska föra en dagbok om religionen och jämföra med hur vi lever idag eller hur det skulle vara att vara buddhist för en dag,  T ex; Hej nu hag jag precis ätit lunch det var inte så bra eftersom jag hellre hade föredragit vegetarisk mat för jag vill inte äta kött eftersom det har vart något levande, och allt levande som inte nått nirvana återföds och då kan det lika gärna vara en människa jag äter.

som sagt det är lite klurigt. Men jag har fått inspriation från filmen Kung Fu Panda, sköldpaddan Oogway är ett jättebra exempel på en buddhist. I slutet så blir han ett med alltet och det är det alla Buddhister vill och de är det som menas med nirvana! Jag känner att det här är ett jättekul inlägg haha men ni får stå ut!

Men nu är det slut på tråkigheter om buddhismen!

Jag har ingen bild men tänkte dra till med dagens outfit iallafall, något nytt för mig jag vet men men! ;
- svarta jeans, vero moda
-blommigt linne, gina tricot
-jeansskjorta, h&m
-två smala guldarmband på ena armen och ett tjockt på andra.
- utsläppt plattat hår med luggen uppsatt
- sminket, puder,mascara och roughe :)

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0