Annandag jul

Idag är det då annandag jul. Dagen började med att jag försov mig, helt otroligt att försova mig på en lördag, jag skulle med bussen som gick halv 10 så jag och hanna skulle hinna in till mellandags rean som började idag. Hanna ringde 9 och fråga om jag var klar. Men de blev full rulle och ja hann iallafall ta på lite mascara men förmodligen såg jag nog ut som en vandrade död i allafall. Men sak samma. När vi kom in till stan insåg vi att vi inte var de enda som ville till rean. De va ett par fler personer som var där. Och mina studiebidrags pengar hade inte kommit in på kontot. Jag får 500 den 9 och 25 varje månad så jag hela tiden har pengar. riktigt bra!!! :D
Sen idag vid halv 4 kom jag hem till mamma då det skulle firas jul här. Dock utan julmat vilket var underbart, är rätt trött på julmat just nu. Hon lagade en underbart god köttgryta med potatis till. Mumsigt var de! Tack mamma.

Dagens inköp:
- En klänning till nyår och en myströja!
- En plånbok!

Juldagen spenderades hemma med pappa. Ja sov till klockan 12, men de får man göra när de är lov.  Jag är inte helt kry heller. Riktigt förkyld och känner mig faktiskt lite febrig. fy på de.

Sist men inte minst. Julafton.
Julafton spenderades med mina syskon och min fader hemma hos mina bedårande far föräldrar, farmor och farfar. Som vanligt var maten en höjdpunkt och vi kom dit hungriga och när vi kom hem kunde vi inte få i oss en enda gobit till. De är så de ska vara.  På kvällen spelade vi sällskapsspel. De började spela tp. vilket jag absolut inte ville vara med på. Ja kan ju redan varenda fråga så de skulle inte bli alls kul då. Vet hur tävlingsinriktat min syster är. Så hon pappa och Micke fick spela. Mikael vann! Grattis. Sen spelade de Galen Panna bäst av tre. Louise vann. Sen skulle vi ta revange då kom även jag in i spelet. Mikael vann då! Grattis!  Sedan var de godnatt för mig. Jag var helt död.
Julklapparna får vi inte glömma. Ja är jättenöjd. Tack så mycket :)
- 1000 till körlektioner = mormor och morfar.
- Benvärmare och mysdress i lila = farmor och farfar
- 700 och en jättefin tröja från gina = mamma, krister och erika.
- The sims 3 = Mikael ( storebror ), dock fungerar inte spelet pån min data. FAIL.  men tack ändå :)
- 500 och en jättefin och skön tröja från stadium = pappa
- Ett par byxor , som ej är handlade än. Jag och Louise skulle ta en dag på stan. = Louise ( storasyster )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0